vineri, 2 aprilie 2021

Radu Bata - poezie

 




meteci

on peut quitter son pays,
on ne quitte jamais sa langue

mă trezesc în română
după un vis francez
dacă nu cumva
se întâmplă invers

fac dus-întors
între cele două limbi
până când cafeaua
oprește pământul din învârtit

și toată ziua
mă plimb
în orașul meu
bilingv

văd brațele dunării
îmbrățișând arborii
din grădina
luxembourg

văd o tabără de gitani
emigrând în cer
pentru a regăsi
veselia strămoșilor

văd un mariaj franco-român celebrat într-un
lan de lavandă care a crescut
într-o catedrală

văd o străină
care seamănă
în mod ciudat
cu mare neagră

văd străduțe în pantă
la fel de nehotărâte
ca ființele
fără patrie

văd cifre și litere
care cad
din capul
organismelor mutante
pe mormântul înflorit
al amăgirii

limbă străină

învăț și acum
limba îndoielii
fără profesor

dar am un dicționar bun
și mă descurc cât de cât
la scris

în schimb
ratez mereu
monologurile

Virginia’s secret

mintea este
un laborator de chimie
cu produse top secret
și un singur angajat

în mintea mea
lucrează un chinez
care încurcă mereu
eprubetele

de aceea
caut acum graalul
sub fusta
unui arici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu