vineri, 20 mai 2022

Literadura 23-Florentina Loredana DALIAN

 


 


 

Octombrie roz

 

Atât de departe mireasma acelui octombrie

înveșmântat în culoarea iubirii...

în timpane, lovesc sonorități

aducând cu tropăitul cailor de stepă,

tu - pari că te-ai sublimat,

știi, e atunci când solidul se transformă în gaz

și acesta se duce departe, tot mai departe,

peste mări și țări,

peste răni care nu se văd,

peste cuvinte care nu se spun,

peste câmpii și munți,

nemaigăsind drumul înapoi.

Uneori, mai răzbește o șoaptă,

dar e atât de încet și-i atât de târziu,

vine numai pe șest, ori în somn,

atentă să nu mă trezească.

Apoi, în zori, vraja se risipește

ca fumul acelui foc mocnit peste sat,

în care sunt arse frunzele, toamna.

Întors în tine, găsești pe retină, atâta doar,

ca un ultim semn al unei realități de cândva,

imaginea unui octombrie roz...

prea târziu,

prea devreme,

sau prea de tot!

 

Aprilie

 

Mă afund în vise la orele două noaptea,

când podurile de peste Neva se deschid

într-un spectacol ce asaltează inimile îndrăgostiților.

De-aș fi printre ei, aș cânta la chitară,

chiar dacă notele îmi sunt străine;

cântecele îndrăgostiților n-au nevoie de note,

nici de cheia sol,

doar cheia inimii deschide iubirea

lăsând-o liberă peste ape,

deasupra fabulosului oraș în care n-am fost niciodată

dar l-am visat de atâtea ori

când mă risipesc între vise,

la orele două noaptea,

ora la care se deschid podurile de peste Neva

și inimile celor care împărtășesc aceleași iubiri

neîmpărtășite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu