marți, 15 decembrie 2020

Bucuria lecturii la o cafea - Mioara Băluță - Frunze sub un ștergător de parbriz

 Un glob de pus în bradul literar













Într-un brad literar, unul dintre globurile pe care le-aș pune să strălucească în bucuria iernii

ar fi volumul poetei Mioara Băluță - Frunze sub un ștergător de parbriz, editura Rovimed, 2020.

Prefața  este semnată de Dan Bogdan Hanu.

O carte de citit, de sorbit odată cu înghițituri mici de cafea/ ceai,   nu doar în dimineți de iarnă.


din volum:

***

ne naștem cu dorința de a merge.
trăim cu o imensă foame de a fi.
dacă ne-am opri
am rămâne unii în fața celorlalți
cuprinzând cu privirea
labirintice prăpăstii.
câteodată cerul
și trecerea vânturilor.
altădată lacuri imense
    munți
        aproape invizibili.

aer tremurat
sub granițele lumii.


***

iarba a crescut.
sunetul ei a trecut
prin ferestre...

ne-au spus că zeii noștri
au îmbătrânit. ne-au spus că nu
ne putem împotrivi. că lupta trebuie
dusă cu mănuși. cu măști și cuvinte
împrăștiate ca muniție. ave maria!

m-am rugat pentru liniște
cu liniștea la tâmplă.
ape negre au venit 
să-mi încerce pragul.

aș fi vrut
să-mi sfărâm cubul. aș fi vrut să pot opri
căderea unei singure frunze pe zăpadă
într-o noapte
în care nu era nimeni prin preajmă.


Mulțumesc autoarei pentru acest frumos cadou de sărbători!

„iarba a crescut.
sunetul ei a trecut
prin ferestre...” 

memorabile versuri.


Teo Cabel


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu