marți, 13 septembrie 2022

Poezie Mihai PĂCURARU












DUPĂ CE SUFLETUL PLEACĂ ÎN CERURI LA JOACĂ

Când copiii râd se deschide cerul, jucăușe baloane
de sus în jos și de jos în sus, privitorul din mine
întinde mâinile știind că nu va apuca nimic;
pomii din rai și-au scuturat floarea, unii vor rodi,
alții se vor usca, așa cum se usucă pomii și oamenii, câteodată,
iar norii trec lovind aerul care ne-a încălzit dimineața
de stea, și a încălzit-o pe mama, când se pregătea să mă dea
pe fereastra lumii, poate cu un schimb, poate cu un preț,
poate cu o moarte...

Nu am ales nimic din ce mi s-a oferit, fructul incert
este începutul declinului, apropiat pierderii definitive;
floarea de rapiță îmi este aici candelă de floarea-soarelui,
printre ele zăresc, cum am zărit, din ștergarul țipător
de culori, lacrimile fosforescente ale îngerilor, care, la lumina
lor, părăsesc pentru o clipă copiii, revenind apoi pe vârfuri
cu toate imaginile știute și neștiute, întrebându-se
ce vor face ei după ce sufletul pleacă în ceruri la joacă...


CREDEAM FASCINAT CĂ CERUL SE PUSTIEȘTE

Când eram copil, vedeam, împreună cu tata, cum
sare pământul, cum pietrele devin obuze în aer,
vulcan provocat, mirarea mea lega fitilul de dinamita
și astralita, pe care tata le ducea într-un sac, ca șerpi adormiți,
apoi le plasa în foraje verzi, primite, nu știu, nu înțelegeam
când pușcătura speria păsările, șoarecii, oamenii, iarba,
credeam fascinat că cerul se pustiește pentru o clipă.

Am privit acest joc de-a umple cu exploziv, ucenici în carbid
ce eram, și apoi fuga cu ,,arde” mă distra, când toți ca pe străzi,
alergau, sub avioane, iar eu eram puternic sub adăpost de stâncă.

Când aud în cer bubuituri, cred că tata pe acolo strânge capse,
și caut un adăpost, greu îl găsesc, sub ploaia de pietre, de iarbă,
de pământ, de păsări, de oameni, ridic privirea și plâng,
căutând conturul unui sac cărat în spate, cu șerpi îmblânziți.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu