miercuri, 20 martie 2024

Primăvara literară/ Literadura nr.31/2024 - Carmen Secere

 










              Carmen SECERE

                     rochii sinucigașe

 

pentru că nu am suportat să te văd cum pleci

fac terapie cu rochiile

pe care mi le-ai dezbrăcat 

 

le ating să-ți simt mângâierile 

le respir să trag în piept mirosul pielii tale cajun 

și ele se zbat alunecă

tânjesc după zbor

 

le prind cu ancore de podea

apoi mă prind și eu acolo 

să învăț să merg 

din nou 

 

însă rochiile mi se încolăcesc de glezne 

îmi pun piedică 

moi reci și obraznice 

ca într-un show de striptease feminin

 

le strâng în brațe le mint că viața e o promisiune violet 

apoi le dau drumul în gol 

 

rochiile mele păsări bătrâne

se aruncă pe fereastră

 

pentru că nu au suportat să te vadă 

cum pleci

 

                       întărituri

 

raza care intră prin ochiul grotei

cade în fântâna părăsită

aici a fost altarul pe care se sacrificau păsările

spune ghidul speolog apoi luminează tavanul

unde câțiva lilieci depășesc limita

 

orice jertfă crește întunericul

și-n întuneric se măresc apele

peste tot săpături

peste tot ruine scrise

dintotdeauna oamenii au fost căutători de comori

și constructori pricepuți de ziduri

 

nu știu ce caut aici

neînțelesul a fost îngropat înaintea mea

apoi groparii au plecat la întâmplare

și nu s-au mai oprit

 

n-ai unde să te ascunzi

se aude de pe margine

iar eu mă uit pierdută în gaura asta

pe care nu înțeleg de ce tâmplarul a lăsat-o

în podea

 

liliecii nu se prind în păr

 

înecată de vie

 

dorm ca o înecată

tu mă veghezi

îmi ștergi pleoapele 

și mă ungi cu lumina pe care ai strâns-o

din contrabanda cu migdale

 

visez bărci cu pânze din lemn 

care aduc la mal buchete de flori

aruncate în mare

 

în port sunt eu și bătrâna

care spală pe o scândură 

cămașa morții

 

încep să plâng

mă trezești mă scuturi de sare

și nu-mi dai drumul de la piept

 

sunt înecată de vie iubitule

am pietre și noduri în inimă

descântă-mi apele

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu